Dopravný prápor - Hlohovec
HISTÓRIA
1. História vzniku Dopravného práporu
Na základe rozhodnutia ministra obrany Slovenskej republiky z rokovania 9. KoMO SR z 25. novembra 2008 k materiálu „Vnútorné organizačné členenie zväzkov, útvarov, jednotiek, úradov a zariadení ozbrojených síl SR a ich logistické zabezpečenie k 31.12.2009“, rozhodnutia ministra obrany Slovenskej republiky z rokovania 5. KoMO SR z 28. mája 2007 k materiálu „Zabezpečenie služieb v rozpočtovej organizácii MO SR na roky 2007 až 2010 (ďalej projekt)“ a Nariadenia NGŠ OS SR na vykonanie organizačných zmien v OS SR v roku 2009 č.p.: ŠbPDP-V-1055/2008 zo dňa 23.decembra 2008
Bol dňom 1.7.2009 vytvorený Dopravný prápor v podriadenosti veliteľa SLPS s dislokáciou v posádke Hlohovec – mierovo i vojnovo
SÚČASNOSŤ
Perspektívy a smerovanie
- vytvoriť dopravnú rotu:
- Schopnú spojeneckých a kombinovaných expedičných vojen a taktického nasadenia v extrémnych horúcich a studených poveternostných podmienkach a operácie v prevažne sťažených terénnych podmienkach.
- Schopnú plánovať, organizovať a vykonávať prepravu materiálu na podporu síl NATO v celom rozsahu misií NATO.
- Schopnú prepraviť denne 600 ton materiálu (paletizovaného, kontajnerizovaného, nekontajnerizovaného) v priestore dopravnej siete na vzdialenosť 300 km v jednom, alebo v oboch smeroch.
- Schopnú riadiť a vykonávať prepravu pasažierov ako súbežnú misiu po doplnení personálom a technikou (napr. zmluvne zabezpečené autobusy).
- Schopnú viesť operáciu iba ako časť väčšej jednotky alebo v jej zostave, z ktorej je možné vybrať podporu.
- Schopnú odsunu v jednom kolobehu za použitia vlastných dopravných prostriedkov.
- Schopnú zaradiť do vlastnej organizačnej štruktúry ďalšie dve podriadené jednotky, ak sú vyčlenené a byť schopná integrovať sa do národných a/alebo viacnárodných vyšších, susediacich a podporných zoskupení.