Únik údajov v Národnej banke Austrálie
29.07.2019, 10:41
National Australia Bank Ltd (NAB)/Národná banka Austrálie kontaktovala 13.000 svojich klientov z dôvodu nabúrania systému, pri ktorom došlo k úniku údajov a ich nechcenému presunu do dvoch spoločností poskytujúcich dátové služby. Štvrtá najväčšia austrálska banka uviedla, že nejde o problém v oblasti kybernetickej bezpečnosti a dodáva, že neboli ohrozené žiadne prihlasovacie údaje ani heslá. K incidentu došlo z dôvodu zlyhania ľudského faktora. Nahrané údaje zahŕňali mená zákazníkov, dátum narodenia, kontaktné údaje a v niektorých prípadoch identifikačné čísla vlády. Vedenie banky ubezpečilo svojich klientov, že žiadna z informácií nebola skopírovaná alebo ďalej zverejnená. Spoločnosti poskytujúce dátové služby, ku ktorým sa uniknuté údaje dostali, oznámili NAB, že prijaté informácie boli vymazané do dvoch hodín.
Tagy: | Správa |
---|---|
Kľúčové slová: | AU, únik údajov, ochrana súkromia, bankový sektor, ľudský faktor |
Zdroje: | https://www.9news.com.au/national/nab-data-breach-privacy-human-error-australia-bank-news/881315dd-078f-4263-ba3b-c169771adc56 |